Brev:
Sove igennem og flasker om natten
2. februar 2015
Alder:
10 mdr.
Sove igennem og flasker om natten
Kære Helen,
Mange tak for svaret. Jeg skriver til dig igen videre til dit svar.
I de sidste par dage spiser Mille rigtigt lidt almindelige mad i løbet a dagen. hun tygger maden og så spytter det ud. Altså hun bliver i hvert fald ikke helt mæt af det hun få i sin maven. Men til gengæld tommer hun 3 flasker om natten på 260 ml. Hun for en putteflaske ca. 19:30 – 20:00 og så skal hun spise igen ca. 00:00 og igen mellem 03:00-04:00.
Jeg har prøvet i to dage (og vil fortsætte) med at give hende flaske i sit egen seng og vil heller ikke vugge hende. Det går faktisk ret godt. Så længe hun får mælk falder hun i sov med det samme. Jeg har prøvet at forlænge det med at give hende mælk for at se om hun vil falde i sov men efter et time gav jeg hende flaske, da hun havde spiste det fald hun i sov med det samme. I det time hun bare rumlede rund i sit seng og virkelige prøvede at falde i sov men hun begynd med at grade.
Nu får Mille lov til at sov kun et middagslur om dagen og hun sover kun max. Til 14:30. og sover max i 2-3 timer. Hun normalt sover i barnevognen på vores terrasse. Og som du spørger, vugger jeg hende ikke i barnevognen, det behøver jeg faktisk ikke, for når hun kommer i barnevognen er hun ret klar til at sove.
Det, det bekymre mig er at hun spiser 3 flasker på 260 ml i løbet af natten, er det ikke for meget? Jeg troede, at måske gør hun det for trygheds skyld, men man vil spise lidt og sov videre, man vil ikke tom flasken hvis man er ikke sulten, ikke også?
Før jule tid (hvor udfordringerne med sov startede) spiste hun et flaske ved 3-4 og sov videre. Og den anden ting det bekymre mig er, at hun ikke få nok sov generelt om natten og den er ikke fast sov i min 4-5 ime som hun skulle for at det ikke påvirker hendes udvikling.
Hun er meget aktiv og vil ikke miste et blik af sit liv og vil hold sig til den sidste øjeblikket hvor hun kan falde i sov stående (om aftenen) og hun bliver rigtigt træt.
Er det bare en fase? Vi er virkelige forvirret og selvfølgelig træt.
Hun er meget stor pige, hun er i højde som et årig. Det hele er i balanse med vægt og højde osv. Måske er hun bare sulten?
Tak igen og jeg glæder mig til din svar.
Venlig hilsen
Rita