Sove igennem og flasker om natten

2. februar 2015

Alder:
10 mdr.

Sove igennem og flasker om natten

Kære Helen,

Mange tak for svaret. Jeg skriver til dig igen videre til dit svar.

I de sidste par dage spiser Mille rigtigt lidt almindelige mad i løbet a dagen. hun tygger maden og så spytter det ud. Altså hun bliver i hvert fald ikke helt mæt af det hun få i sin maven. Men til gengæld tommer hun 3 flasker om natten på 260 ml. Hun for en putteflaske ca. 19:30 – 20:00 og så skal hun spise igen ca. 00:00 og igen mellem 03:00-04:00.

Jeg har prøvet i to dage (og vil fortsætte) med at give hende flaske i sit egen seng og vil heller ikke vugge hende. Det går faktisk ret godt. Så længe hun får mælk falder hun i sov med det samme. Jeg har prøvet at forlænge det med at give hende mælk for at se om hun vil falde i sov men efter et time gav jeg hende flaske, da hun havde spiste det fald hun i sov med det samme. I det time hun bare rumlede rund i sit seng og virkelige prøvede at falde i sov men hun begynd med at grade.

Nu får Mille lov til at sov kun et middagslur om dagen og hun sover kun max. Til 14:30. og sover max i 2-3 timer. Hun normalt sover i barnevognen på vores terrasse. Og som ...

Annonce

... du spørger, vugger jeg hende ikke i barnevognen, det behøver jeg faktisk ikke, for når hun kommer i barnevognen er hun ret klar til at sove.

Det, det bekymre mig er at hun spiser 3 flasker på 260 ml i løbet af natten, er det ikke for meget? Jeg troede, at måske gør hun det for trygheds skyld, men man vil spise lidt og sov videre, man vil ikke tom flasken hvis man er ikke sulten, ikke også?

Før jule tid (hvor udfordringerne med sov startede) spiste hun et flaske ved 3-4 og sov videre. Og den anden ting det bekymre mig er, at hun ikke få nok sov generelt om natten og den er ikke fast sov i min 4-5 ime som hun skulle for at det ikke påvirker hendes udvikling.

Hun er meget aktiv og vil ikke miste et blik af sit liv og vil hold sig til den sidste øjeblikket hvor hun kan falde i sov stående (om aftenen) og hun bliver rigtigt træt.
Er det bare en fase? Vi er virkelige forvirret og selvfølgelig træt.

Hun er meget stor pige, hun er i højde som et årig. Det hele er i balanse med vægt og højde osv. Måske er hun bare sulten?

Tak igen og jeg glæder mig til din svar.

Venlig hilsen
Rita

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor